Pre and Peri-Natal Psychology: An Introduction, Part 2 Thomas R. Verny M...

Psychologia prenatalna w ostatnich 30-latach odkryła wiele na temat rozwijającego się życia, świadomości ludzkiej i procesów kształtowania się ludzkiej istoty.

W mojej pracy jako douli i facilitatorki procesu odkodowania imprintu limbicznego, co od kilku lat robię z coraz większą pasją i szacunkiem do wiedzącego pola narodzin. To wielki zaszczyt dla mnie móc asystować w tym polu i otwierać innych na swoje dary...



Mnie inspiruje ten krótki filmik...( w internecie można znaleźć o wiele więcej)





Thomas R. Verny jest ojcem stowarzyszenia amerykanskiego psychologii pre i peri natalnej APPPAH, którego badania zmieniają definicję wielu waznych aspektów wiedzy na temat matki i rozwoju dziecka jak np to że matka jest w pełnym tego słowa znaczeniu zaangażowana w rozwój dziecka. Nie tylko przez to co je, ale co czuje, myśli, doświadcza. Kolejna kwestia to dowody na to, ze juz dwumiesięczne dziecko w łonie matki jest istotą czującą, wrazliwą i pamiętającą...


Warsztat, który prowadzę jest o powrocie,
o harmonii wewnętrznej, głębokim relaksie i dzieje się tak,
że podążam za tzw. energią grupy chcąc wspierać głębsze
,,uspokojenia wewnętrznych konfliktów",
emocji dawnych skrywanych w pamięci komórkowej.

Stąd mam pewność, że jeśli ktoś się podejmuje pracy w tym obszarze,
to dotykając najistotniejszych dla siebie kwestii dostaje , co czego bardzo pragnie na wielu poziomach swojej istoty.

W Polu Narodzin rzeczy mają swój porządek i chodzi o to, aby znaleźć swoją drogę, swoje połączenie z tym polem. Moja rola polega na tym, aby nie zakłócać tego procesu, który dzieje naturalnie bez żadnej ingerencji.

.

Czuję, że to trening ważny w świadomym procesie przygotowania się do ważnych, przełomowych chwil życiu, jakim jest poród jako wielkie
crescendo podświadomych ,,dialogów", wspomnień i uczuć z tym związanych.

Energia i moc porodu drzemie w nas nieustannie. Zapraszam, aby pozwolić sobie na przywitanie tej jakości, dzięki której wszystko jest piękniejsze niż się wydawało:) Mi dała możliwość znalezienia wewnętrznej mocy, takiego wzięcia życia w swoje ręce przy jednoczesnym zaufaniu do świata - cudowne uczucie pełne naturalności i lekkości przy całej intensywności cielesnych doznań...

O tym jak ważny jest okres formatywny człowiek mówi Thomas Verny
( ostatnio umieściłam na Czereśniowym Blogu fragment rozmowy z ,,ojcem psychologii prenatalnej Tomasem Verny)

Tym razem zaprosiłam więcej tańca i ekspresji ruchowej witając Dziką Grację:
www.dzikagracja.pl, bo osobiście doświadczyłam błogosławieństw prowadzonych przez nią spotkań.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O dziedziczeniu traumy na podstawie wykładu prof. Jadwigi Jośko-Ochojskiej

Ślad pamięciowy w układzie limbicznym wg. Eleny Tonetti-Vladimirowej w tł. Magdy Polkowskiej